Haluatko pitää selkäsi jatkossakin terveenä? Terve selkä kaipaa päivittäin liikettä jokaiseen terveelliseen ja turvalliseen suuntaan. Sivun lopusta voit katsoa kaksi liikettä, joiden avulla saat pidettyä terveen selän terveenä. Teethän näitä liikkeitä, jos selkäsi on terve ja kivuton.

Kuulutko heihin, joiden selkä ei tunnu terveeltä? Pilaako selkäkipu päivän? Oletko jo niin turtunut kipuun, että et oikeastaan huomaa, että ärtynyt olo johtuu jatkuvasta kivusta? Onko aamuisin kankeaa nousta sängystä? Joudutko miettimään, missä asennossa voit nousta?

Kipuileva selkä tarvitsee akuuttia toiminnallista hoitoa. Tiesitkö, että jopa 90% selkäkivuista on kyse TOIMINNALLISESTA KIVUSTA? Tämä tarkoittaa sitä, että voit toiminnallasi myös poistaa kivun. Tätä yleistä ongelmaa varten olemme kehittäneet KIVUTON SELKÄ – videosarjan.

Kivuton selkä -videosarja koostuu kolmesta videosta.

Ensimmäinen video opettaa sinut havainnoimaan selkärangan asentoa.
Videon jälkeen osaat itse havannoida, missä sinun liikerajoitukset ja heikot lihakset ovat. Liikerajoitukset ja lihasheikkoudet aiheuttavat epätasapainoa kehoon, joka aiheuttaa kipuja. Mitä tasapainoisemmaksi selkärankasi asennon saat, sitä kivuttomampi selkäsi on. Ensimmäisen videon avulla opit tuntemaan kehosi paremmin. Kun ymmärrät, millainen on terve selkärangan asento – ja millainen se sinulla tällä hetkellä on – niin osaat lähteä korjaamaan sitä seuraavien videoiden liikeharjoituksilla.

Toinen video opettaa sinua kuormittamaan rankaa ympäröiviä lihaksia staattisesti.
Samalla syvennät omaa tietoisuutta kehosi asennosta. Staattisten eli paikallaan tehtävien liikkeiden harjoittelu on tärkeää, jotta osaat hallita kehoasi. Kun treenaat rankaa ympäröiviä lihaksia staattisesti, niin lihasmuisti korjaa asentoasi oikeaan myös myöhemmin liikkuvammissakin liikkeissä. Opi ensin, mikä on oikein ja lisää sen jälkeen vasta suuremmat liikelaajuudet harjoitukseen. Moni harjoittelee ”sinnepäin” eli vahvistaa selkää vaikka maastavedolla, mutta kokee selän kipeäksi tai jopa välttelee selkää vahvistavia liikkeitä kivun takia.
Jos epäterveen selän liikeradassa on yksikin virhe, niin voi olla, että vain pahennat kipujasi harjoittelulla. Tämän videon avulla opit vahvistamaan tukilihaksia, jotta harjoittelu on turvallista ja tehokasta.

Kolmannessa videossa opit hallitsemaan selkärankaa liikkeen avulla.
Opit erilaisia selkää vahvistavia liikkeitä, joita harjoittamalla korjaat toiminnallisia selkävaivojasi ja saat kivuttoman selän. Monipuoliset liikkeet pureutuvat niin niska-hartiaseudun kuin alaselänkin toiminnallisiin vaivoihin.

Saat jokaisella videolla kolme liikettä, jotka on helppo toteuttaa omatoimisesti. Liikkeissä on mainittu toistomäärä ja kuinka usein harjoitusta tulisi tehdä. 

Kivuton selkä videosarja on yksinkertainen ja helppo tapa lähestyä toimivampaa ja liikkuvampaa selkärankaa.

Videolla liikkeet sinulle opettaa fysioterapeutti ja Spine Functional -valmentaja Markus Metsänen.

”Markuksen ohjaus on aina rauhallista, selkeää ja innostavaa. Hän osaa kertoa asian niin, että jokainen ymmärtää.”

”Videon havainnoillistavat kuvakulmat ja ammattitermeistä riisuttu ohjeistus tekee harjoittelusta helposti ymmärrettävää”

”Ihan innostuin! Enkä yleensä innostu mistään. Olen tehnyt videon avulla harjoituksia nyt kahden viikon ajan ja olo on huomattavasti parempi!”

SE tuttu tarina:

Matilla on selkäkipuja, vaikka hän treenaa monta kertaa viikossa kuntosalilla. Hän vahvistaa selkää ja vatsalihaksia viikottain sekä venyttelee. Silti arkea vaivaa päivittäinen kipu, johon on oikeastaan jo turtunut. Hierojalla käymisen jälkeen olo on muutaman päivän mukava ja jaksaa hymyillä perheellekin, mutta sitten taas tulee ärtynyt olo. Matilla menee monta vuotta elämästä ärtytymyksen vallassa. Ärtyneenä tulee herkuteltua aika usein ja haettua lohtua syömisestä. Ylipainoa alkaa kertyä. Eräänä päivänä Matti katsoo peiliin ja miettii, että miksi näyttäisi siltä, että hän on vähän kuin kenossa. Matti käy edelleen salilla, mutta jättää keskivartalon liikkeet välistä kivun takia. Jatkuva kipu on jo niin arkea, että Matti ei muista, mitä on tuntea olonsa kokonaisvaltaisesti hyväksi. Hän hakeutuu työpaikan terveydenhuoltoon ja lääkäri löytää selästä kulumia. Matti miettii, että miksi hänelle on tullut kulumia, hänhän on treenannut aina ja pitänyt huolta terveydestään. Olisiko Matti voinut tehdä jotain eri tavalla? Olisiko pienillä liikeratojen korjaamisilla voitu saada selkäkivut pois ja harjoittelusta turvallista? Jos Matti olisi tunnistanut kehonsa lihas- ja liikkuvuusheikkoudet ja vahvistanut niitä oikealla tavalla, niin olisiko työpaikkalääkärin tuomio erilainen? Me väitämme, että olisi!

Tarjoamme 100% tyytyväisyystakuun tähän videosarjaan! Jos koet, että et saanut uusia eväitä kivuttomampaan selkään, niin palautamme rahat 100% sinulle. 

Saat yhteensä puoli tuntia kestävän videosarjan poikkeusaikana superedulliseen hintaan 49€ (norm.99€) Ei turhaa jorinaa, vaan tiukkaa asiaa ammattilaisen suusta! Selkeiden videoiden avulla opit tärkeimmät asiat helposti ja voit harjoitella itsellesi terveen selän.

Tilaa videosarja tekemällä osto verkkokaupassamme tästä (klikkaa). 

Onko sinulla terve selkä? Pidä se terveenä näiden kahden liikkuvuusvinkkisarjan avulla. Selkaranka kaipaa päivittäin liikettä jokaiseen suuntaan.

1) Istu tukevasti siten, että jalat ylettävät maahan. Laita kädet tukemaan kaulaa, pidä alaselkä suorana ja tuettuna. Paina leuka rintaan ja pyöristä rintarangasta niin paljon kuin pystyt. Ääriasennossa tavoittele oikealla kyynärpäällä vasenta polvea. Päästä takaisin keskelle, rullaa ylös. Ojenna ranka niin suoraksi kuin saat ja kurkista vasemmalle ylös. Yritä ojentaa vasen kyynärpää niin pitkälle takaviistoon kuin mahdollista. Toista viisi kertaa ja vaihda puolta.

2) Konttausasennossa, polvet lantion alla kädet hartioiden alla. Yritä saada häntäluu ja takaraivo yhteen. Ojenna rankaa niin paljon kuin pystyt. Paina sitten leuka rintaan ja yritä saada otsa ja häntäluu kohtaamaan. Rutista ja pyöristä rankaa niin paljon kuin mahdollista. Tee kymmenen kertaa. Vaihda sitten suunta sivutaivutukseen. Käännä häntää ensin oikealle ja kurkista oikean olan vierestä. Yritä jälleen saada häntäluu ja otsa kohtaamaan toisensa, nyt sivukautta. Vaihda vasemmalle puolelle. Tee kymmenen kertaa.

Jos haluat henkilökohtaista valmennusta selkävaivoihin, niin ota yhteyttä Fysioterapeutti, Spine Functional valmentaja Markukseen: markus@alivekeskus.fi

Syksyllä 2020 alkaa myös uusi Spine Functional valmennusryhmä!

Osta kurssi verkkokaupastamme.

 

Les Mills® BODYBALANCE / BODYCOMBAT / BODYSTEP/ BODYPUMP / SH'BAM / Peppu-vatsa / Strong Arms / Kiertoharjoittelu / Crosstraining / LAVIS® / ZUMBA®/ Yin Jooga / Jooga / Pilates / Venyttely / Sisäpyöräily / Kahvakuula

Alkaen

35€/kk

Katso vaihtoehdot

Meillä voit maksaa näilläkin