Palaa liikunnan pariin tänä syksynä! Meillä liikut monipuolisesti jäsenyydellä, 10 kortilla, tapahtumissa ja kursseilla & valmennuksissa. Seuraa päivittyvää tapahtumakalenteriamme ja innostu mukaan! Aloita 49€ tutustumiskuukausi tästä.

Kursseille, valmennuksiin ja tapahtumiin osallistuminen ei vaadi jäsenyyttä. Jäsenille on edullisemmat hinnat. Löydä sinulle paras vaihtoehto liikkua meillä! Autamme mielellämme! Voit varata tutustumisajan aloitustapaamiseen tästä.

Elokuu 2022:

3 kerran Commercial dance lyhytkurssi 15 -20 vuotiaille.

Keskiviikkoisin klo 16.00 – 17.00 ALIVEN ryhmäliikuntasalissa

(jos kellonaika ei sovi, ehdota aikaa!)

3.8. Bishop Riggs, River – Sitkeä ja tyylikäs

10.8. Britney Spears, Me against music – Vauhtia ja asennetta

17.8. Pussycat Dolls, Buttons – Räväkkä ja näyttävä

Hinta 29€

Toteutuu 8 tanssijalla, max.15 tanssijaa.

Ilmoittaudu: tuuli@alivekeskus.fi

Tunnilla rakennetaan commercial tanssikoreografia, jonka saat omaan käyttöön.

Commercial-tunneilla pääpaino on tanssillisessa sarjassa, jossa harjoitellaan kaupalliselle alalle tyypillisiä piirteitä, kuten esiintymistä. Kaikki tanssit sisältävät lattiatyöskentelyä.

Ohjaajana Tuuli Leppäaho

MAMACITA!

Kurssilla rakennetaan latin commercial koreografia Black Eyed Peasin MAMACITA kappaleeseen.

Sopii kaikille hieman aikaisemmin tanssineille (esim. zumba)

Innostu koreografian tanssimisesta ja tunne tanssin & ilmaisun ilo.

Hinta: 10€

Maksetaan kassaan ennen kurssia. Ilmoittautuminen on sitova ja oikeuttaa laskutukseen: tuuli@alivekeskus.fi

Jos estyt saapumasta kurssille sairauden takia, voit käyttää kurssimaksun muihin kursseihimme.

Ohjaajana Tuuli Leppäaho

Mitä Jooga on?

Joogan alkeet workshopissa opitaan tekemisen kautta. Aluksi harjoitellaan aurinkotervehdys asana asanalta hitaasti ja rauhassa.

Käymme läpi myös vaihtoehtoisia tapoja tehdä asanoita omalle keholle sopivalla tavalla. Riittää, että pääset lattialle ja takaisin ylös, saat vaiheisiin vaihtoehdot, jotka sopivat kaikille kehoille.

Aurinkotervehdys on perusharjoite miltei jokaisessa joogasuuntauksessa. Se on kokonaisvaltainen tapa pitää huolta kehosta ja terveydestä. Aamujäykkyyden poistoon ja päivän aloitukseen aurinkotervehdys on ideaali. Kokeile harjoitella aurinkotervehdystä aamuisin ja huomaat kuinka kehosi aukeaa nautinnollisesti ja tunnet olevasi valmis kaikkiin päivän haasteisiin.

Aurinkotervehdys venyttää, hieroo, kiinteyttää ja stimuloi kaikkia lihaksia, elimiä ja kehon osia venyttäen kehoa vaihtelevasti eteen ja taakse. Vuorottainen eteen ja taaksetaipuminen venyttää selkärankaa ja raajoja liikkuvuuden maksimirajoissa. Aurinkotervehdyssarja antaa niin perustavanlaatuisen kokovartalovenytyksen että harva harjoitus yltää samoihin tuloksiin. Useimmat aloittelijat kokevat jäykkyyttä lihasjännitteen, jänteiden kireyden ja nivelten toksiinikertymien vuoksi. Jäykkyys, koordinatiokyvyn hapuilu ja taipumus liialliseen rasittamiseen voidaan kaikki ratkaista harjoittelemalla rauhalliseen tahtiin, hyvinkin hitaasti, ja keskittyen havannoimaan harjoitteen synnyttämiä tuntemuksia sekä painottaen rentoutta ja pehmeyttä joka hetki.

Joogan tavoite on poistaa kireyttä ei tuottaa sitä. Aurinkotervehdyksen säännöllinen harjoittaminen on yksi nopeimmista tavoista saavuttaa notkea keho.

Aurinkotervehdyksen lisäksi tutustumme joogan vahvistaviin seisoma-asanoihin: soturit, kulmavenytys ja kolmio.

Lopuksi tutustumme venyttäviin ja sidekudoksia pehmentäviin lattiasarjan asanoihin ja teemme neliöhengitysharjoituksen.

Kurssi on keskusteleva ja voimme linjata ja tarkentaa asanoita osallistujien toiveiden mukaan.

Saat myös minun vatsauksen kysymykseen; mitä jooga on?

Lämpimästi tervetuloa tutustumaan joogaan!

Ilmoittaudu kurssille: tuuli@alivekeskus.fi

Painonnosto on tämän hetken hittilaji!

Innostu mukaan uuteen harrastukseen painonnostovalmentaja Kalle Luoman johdolla.

Kurssi toteutetaan 4 hengen pienryhmänä ja jokainen saa yksilöllistä valmennusta.

Painonnostoharjoittelu kehittää voimaa, nopeutta, kehonhallintaa, liikkuvuutta ja räjähtävyyttä.

Painonnosto koostuu kahdesta liikkeestä: Tempaus ja rinnalleveto & työntö.

Jokaisella kerralla treenataan monipuolisesti tekniikkaa rinnallevetoon, työntöön ja tempaukseen. Lisäksi harjoittelemme erilaisia voimaharjoitteluliikkeitä: kyykkyjä, erilaisia vetoja ja punnerruksia sekä keskivartaloharjoitteita.

Keskiviikkoisin

klo 16.30 – 17.30

31.8. – 5.10.

6 tapaamiskertaa (60 min kerta)

ja henkilökohtainen 20min aika

4 henkilön pienryhmässä

Ilmoittautuminen: kalle@alivekeskus.fi

Hinta: 149

Eikö ajankohta sovi? kysy valmennusta eri ajankohtaan:

kalle@alivekeskus.fi

Painonnostoa ja lajivoimaa Kallen punttitunnilta!

Keskiviikkoisin klo 17.45 – 18.45, 31.8. – 19.10. Hinta 25€/kerta. Voit käydä kertamaksulla tai ottaa suoraan 8 kertaa, jolloin hinta 169€. Toteutuu 4 osallistujalla.

Treeneissä pyöritään painonnoston/lajivoiman ympärillä. Voit osallistua, jos sinulla on hieman kokemusta painonnostosta. Treeni vaihtuu joka viikk0. Kallen punttitunnilta säännöllisyyttä syksyn treeneihin!

Ilmoittaudu mukaan: kalle@alivekeskus.fi

Syyskuu 2022:

Kuntonyrkkeilykurssi maanantaisin 5.9.2022 alkaen aloittelijoille ja jonkin verran aikaisemmin harrastaneille.

Kuntonyrkkeilykurssi maanantaisin klo 19.15 – 20.30

Ohjaaja: Maarit Suhonen

Paikka: ALIVEN ryhmäliikuntasali

Setäläntie 3 40950 Muurame

Aika 5.9. – 28.11.2022.(ei syyslomaviikolla )

Hinta: Aliven yhdistelmäjäsenet 79€/kausi (12 krt), Muut 99€/kausi

Muistathan että meille käy mm. smartum, eazybreak, tyky ym liikuntaedut.

Ilmoittautuminen: info@alivekeskus.fi 28.8.2022 mennessä. Ilmoittautuminen on sitova.

Kuntonyrkkeilytreeni on monipuolinen kokonaisuus, jossa kehität kuntoasi kokonaisvaltaisesti ja sanot heipat niskahartiavaivoille! Kurssimuotoinen treeni mahdollistaa harjoitteissa etenemisen taitojen karttuessa.

Tunti sisältää alkumämmittelyt, varjonyrkkeilyä, pariharjoitteita hanskoilla pistareihin ja lihaskuntoliikkeitä.

Innostu mukaan uuteen harrastukseen!

Haluatko voida nauttia elämästäsi vahvana, kiinteänä, itsevarmana ja juuri niissä vaatteissa kuin haluat?Jos tavoitteenasi on päästä hyvään kuntoon ja saada terveellisistä tavoista pysyvä elämäntapa, voit lähteä mukaan Timmit Mimmit painonpudotusryhmään. Painonpudotustavoitteesi voi olla mitä vain 5 – 30kg välillä. Yli 30 kilon painonpudotukseen suosittelemme ensin yksilövalmennusta.

Ryhmä kestää kaksi kuukautta. Kun lähdet mukaan, suuntaat kohti timmimpää vartaloa, itsevarmuutta ja ennen kaikkea terveellisiä ja automaattisia elämäntapoja ja taitoja, joilla tulokset myös pysyvät. Todelliset muutokset tehdään yksitellen ja omaan elämään sopiviksi sovittaen, ryhmän kanssa, yhdessä oppien.

Opettelemme oikeita tapoja rennosti yhdessä tehden. Itsekurille ja tahdonvoimalle ei ole tarvetta siinä vaiheessa, kun opit oikeat tavat ja otat ne automaattisesti osaksi elämääsi, mikä vie sinut kohti pysyvää elämäntapa muutosta. Kun et pakota itseäsi mihinkään tai tee mitään hampaat irvessä, pääset irti jojoilusta, pikadieeteistä ja kuureista. Voit keskittyä unelmiisi ja omaan elämääsi täysillä. Ryhmän avulla löydät kaivatut ja hukassa olleet tavat osaksi elämääsi, ilman pakottamista.

Painonpudotus ei ole ainoastaan pudotettuja kiloja vaan kehonmuutoksen myötä saat itsevarmuutta, energiaa ja jaksamista. Tämä uusi energia heijastuu kaikkeen, mitä teet elämässä – onnistumiset ruokkivat toisiaan ja onnistut helpommin myös muissakin asioissa elämässäsi.

Ryhmä sisältää:

Inbody kehonkoostumusmittaukset alussa ja lopussa. Kehonkoostumusmittauksen raporttilomake kertoo huomattavasti moniulotteisemmin kehonkoostumuksesi tilasta kuin pelkkä vaakalukema.

Inbodymittaus kertoo:
Rasvamassa kg
Lihasmassa kg
Rasvaprosentti %
Sisäelinten ympärysrasva
Lepoaineenvaihdunta

Teemme helpot kuntotestit alussa ja toistamme samat testit viimeisellä tapaamisella. Myös kuntotestit kertovat kehosi tilasta. Lisäksi tuloksien vertaaminen on yksi tapa seurata kehossa tapahtuvaa muutosta.

Tapaamisia on yhteensä 10:
Yksi henkilökohtainen tapaaminen kanssani, jolloin laadimme sinulle tavoitteitasi tukevan henkilökohtaisen liikunta/kuntosaliohjelman. Käymme kuntosaliohjelman läpi ja katsomme turvalliset ja oikeat tekniikat liikkeisiin.

9 tapaamista ryhmässä, jolloin keskustelemme, jaamme kokemuksia ja liikumme! Ryhmätapaamiset ovat torstaisin klo 19.15 – 20.15 ryhmäliikuntasalissa.

Alkustartti – Ensimmäiset neljä tapaamista sisältävät teeman.

8.9. Tavoite + Motivaatio sekä kuntotestit
15.9. Ruokavalio (ruokapäiväkirjojen tarkastelu): ohjeet, vinkit, malliruokavalio
22.9.Tavoitteita tukeva liikunta
29.9. Lepo ja palautumien

Tämän jälkeen tapaamme kahden viikon välein, jolloin vaihdamme kuulumisia, mutta myös liikumme yhdessä!

Mikä tärkeintä, et tee tätä yksin vaan sinun tukenasi on ryhmä. Saat avuksesi ryhmän, joka koostuu samojen asioiden kanssa kamppailevista naisista, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

Yhdessä tekeminen tukee tavoitteiden saavuttamisessa. Et ole yksin elämäntilanteessa tai ongelmiensa kanssa, jokainen osallistuja tulee hyväksytyksi ja kuulluksi tasavertaisesti. Ryhmässä tuetaan toinen toisiaan ja vaihdetaan vastavuoroisesti kokemuksia.
Ryhmän lisäksi saat minun täyden tuen. Autan sinua saavuttamaan tavoitteesi ja löytämään itsevarmemman, energisemmän ja terveemmän version sinusta.

Lopputuloksena saat kiinteämmän kehon, taidot sen ylläpitämiseen, lisää tyytyväisyyttä itseesi ja energiaa tehdä enemmän niitä asioita, joista elämässä nautit.

Kurssin hinta: 299€ (3. erässä). Meillä käy monet työnantajatedut esim. sporttipassi, smartum, eazybreak jne…

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: suvi@alivekeskus.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan Timmit Mimmit painonpudotus/kiinteytysryhmään!

Hyvinvoinnin kulmakiviä ovat liikunta, lepo ja ravinto. Ottamalla ruokavalion haltuun muokkaat ulkoista olemusta ja lisäät sisäistä hehkua. Moni meistä tietää, miten pitäisi syödä, mutta oppeja on haastava saada käytäntöön. Lähde mukaan kahden kuukauden motivaatiomatkalle, jonka aikana opitut tavat juurtuvat osaksi arkea. Voit osallistua ryhmään, jos haluat kiinteytyä, pudottaa painoa, vähentää turvotusta, saada ravinnosta energisyyttä & jaksamista, irrottautua sokerikoukusta tai muutoin saada ruokavaliosi haltuun tukemaan kokonaisvaltaista hyvinvointiasi. Tämä kurssi järjestetään jo kahdeksannen kerran eikä syyttä! Kymmenet ihmiset ovat saaneet kurssin avulla ruokavalionsa haltuun ja tavoitteensa todeksi.

Ilmoittaudu mukaan 7.9. mennessä: anne@alivekeskus.fi. Ryhmätapaamiset 1.kerroksen valmennushuoneessa.

Tuntuuko olo raskaalta ja voimattomalta viimeistään työpäivän päätteeksi?

Huomaatko haasteita palautumisessa tai jaksamisessa?

Huomaatko muutoksia kehon koostumuksessa tai omassa vireystilassa?

Miten treenisi sujuvat?

Miten ruokailun avulla voi tukea hyvinvointia ja jaksamista?

Koetko ihmetystä tai voimattomuutta syömisiin liittyvissä asioissa tai oletko kyllästynyt mittaamaan ja punnitsemaan jokaista suupalaa?

Miten paljon sosiaalinen media tai ”asiantuntijan” haastattelu vaikuttaa ruokavalintoihin ja minkä vuoksi?

Minkä vuoksi dieetit, rajoitukset, kehotukset, kiellot ja säännöt ovat toimimattomia?

Miten ja milloin syömisestä tuli niin vaikeaa?

Miten on mahdollista nauttia syömisistä ja syödä intuitiivisesti, omaa kehoa kuunnellen?

Ravintovalmennuksessa löydät vastaukset edellisiin kysymyksiin ja näiden lisäksi opit;

Löytämään mahdollisimman helpot tavat koostaa päivän ateriat laadukkaammin

Yksilöllisen, sinulle sopivan ruokailurytmin annoskokoineen

Tunnistaman syömiseen vaikuttavat tiedostamattomat opitut tavat, asenteet ja ympäristön vaikutuksen

Lisäämään kasviksia, marjoja ja hedelmiä päivittäisiin aterioihin

Proteiinien, hiilihydraattien ja rasvojen merkityksen painonhallinnassa ja niiden lähteet

80/20 ja 5/2 filosofian, jolloin voit lopettaa itsesi kiusaamisen tai jatkuvan kieltäytymisen

Koostamaan sinulle sopivat ateriat aamupalasta iltapalaan

Ymmärtämään ainesosaluettelon merkityksen, jotta osaat tehdä laadukkaampia valintoja (mm. piilosokeri- ja suola)

Verensokerin merkityksen vireystilaan ja jaksamiseen

Syömiseen ja painonhallintaan liittyvät yleisimmät sudenkuopat ja kuinka välttää ne

Tunteiden vaikutuksen syömiskäyttäytymiseen

+ Saat yksilöllistä apua omiin ravintohaasteisiisi.

Kerrothan mahdollisesta erityisruokavaliosta, aineenvaihduntaan vaikuttavasta sairaudesta tai muusta ravinto-ideologiasta ilmoittautumisen yhteydessä: anne@alivekeskus.fi

UUTUUS! HYVÄ OLO valmennus on sinulle, kun haluat lähteä lempeästi liikkeelle pitkän tauon jälkeen tai et ole liikkunut aikaisemmin. Kurssin tavoite on hyvä olo, joten tässä valmennuksessa ei paineta hampaat irvessä, vaan etsitään mielekkäitä tapoja saada liikunta lempeästi osaksi arkea ja terveyttä. Vaivat, ylipaino tai ikävät kokemukset liikunnasta eivät ole esteenä kurssille osallistumiselle. Lähde mukaan tähän valmennukseen, kun haluat saada sytytettyä liikuntakipinän Sinulle mielekkäällä tavalla, ilman ylisuorittamista.  Ryhmässä motivoidaan ja treenataan. Pääpaino on turvallisessa ja mielekkäässä tekemisessä.

Veikö korona innostuksesi liikuntaa kohtaan?

Huomaatko olevasi hyvässä työkunnossa, ja huonossa vapaa-ajan kunnossa?

Haluaisitko saada lisää jaksamista, energiaa ja virtaa omaan arkeen?

Huomaatko kehossasi epätoivottuja muutoksia, tai olet ehkä pohtinut, että jotain pitäisi tehdä oman hyvinvoinnin suhteen?

Oletko ensikertalainen kuntosalilla?

Oletko ehkä aloittanut liikkumisen ja huomannut, ettei siitä tullut yksin mitään? Tai että lihakset tulivat liian kipeiksi ensimmäisen kerran jälkeen?

Tai huomaatko aloittavasi liikkumisen aina täysillä, ja innostuksen lopahtavan jo parin kerran jälkeen?

Anna minun lähteä liikuttamaan sinua lempeästi ja omaan kuntotasoosi sopivalla tavalla. Sinä päätät, kuinka paljon itseäsi yhteisissä treeneissä haastat ja kehität, ja millaisen tavoitteen itsellesi asetat – tärkeintä on, että lähdet liikkeelle kanssani.

HYVÄ OLO – treeniryhmä on innostavaa, kannustavaa ja helposti omaksuttavaa lihaskuntoharjoittelua matalalla kynnyksellä, ja sen tarkoituksena on lisätä liikkumista arkeesi juuri sinulle sopivalla tavalla.

Viime liikuntakerrastasi voi olla aikaa jo useampi kuukausi, tai voit olla täysin aloittelija kuntosalilla, taustallasi ei ole väliä. Treeniryhmässä tehdään jokaisella kerralla helppoja ja aloittelijaystävällisiä lihaskuntoliikkeitä, joilla saadaan hiki virtaamaan ja hyvän olon hormonit liikkeelle. Liikkeet ovat sovellettavissa omaan kuntotasoon sopivaksi.

Ryhmässä keskustellaan valmentajan avulla yhdessä siitä, millä tavalla liikuntaa on helppo lisätä omaan arkeen ja millainen liikunta on itselle mielekästä. Saat vinkit arkiliikunnan lisäämiseen ja liikunnasta kiinnipitämiseen, henkilökohtaisen lihaskunto-ohjelman kuntosalille tai kotitreeneihin sekä innostavan valmentajan kannustuksen ryhmän vertaistuen lisäksi.

HYVÄ OLO – treeniryhmän ansioista saat lisää virtaa ja energiaa omaan arkeen, ja jaksat paremmin myös työpäivän jälkeen.

Pääset kiinni säännöllisen liikunnan aiheuttamiin hyötyihin terveyden ja hyvinvoinnin kannalta, ja huomaat jaksavasi tehdä paremmin sinulle mielekkäitä asioita.

Saat lisää lihasvoimaa ja kehosi kiinteytyy kuin huomaamatta 8 viikon aikana.

Saat itsellesi sopivan lihaskunto-ohjelman ja liikunnan viikkosuunnitelman, jolla voit jatkaa harjoittelua itsenäisesti ryhmävalmennuksen jälkeen.

Löydät valmentajan avulla keinot ja syyt pitää kiinni säännöllisestä liikunnasta jatkossakin.

Ennen kaikkea, saat HYVÄN OLON tulevan syksyn pimeyttä vastaan

Ryhmän valmentajana toimii Anne Korkia-aho, joka on auttanut omia asiakkaitaan jo vuosien ajan löytämään liikunnan ilon ja hyvän olon omaan arkeen. Anne on opiskellut liikunta- ja käyttäytymispsykologiaa, joten Annella on vahva ymmärrys siitä, minkä vuoksi liikunnan aloittaminen voi olla haastavaa, tai minkä vuoksi liikkuminen ei aina tunnu niin hyvältä. Sen vuoksi Anne osaa löytää juuri sinulle sopivat keinot lisätä hyvää oloa ja jaksamista oman arjen kiireiden keskelle, ja auttaa ymmärtämään liikunnan rooli osana kokonaisvaltaista hyvinvointia.

Tee elämäsi paras päätös ja lähde mukaan HYVÄ OLO -treeniryhmään.

Peppu-vatsa / Muokkaus / ZUMBA®/ Yin Jooga / Jooga / Pilates / Sisäpyöräily / Kahvakuula / Les Mills® BODYCOMBAT / BODYPUMP / SH'BAM

Alkaen

40€/kk

Katso vaihtoehdot

Meillä voit maksaa näilläkin