Valmentajan avulla saat turvallisen ja mielekkään alun liikuntaharrastukselle. Ammattitaitoinen valmentaja ottaa huomioon elämäntilanteen, liikuntataustat, tavoitteen sekä kehon kokonaiskuormituksen. Valmentajan suunnittelemassa harjoituskokonaisuudessa huomioidaan kehon vaatimukset sekä arjessa, että työssä. Kun palauttavat harjoitukset ja lepopäivät sisältyvät liikuntaohjelmaan, vältyt ylikuormitustiloilta ja rasitusvammoilta. Valmentajan tuella uskallat kokeilla haastaviakin liikkeitä ja usko itseen kasvaa.

Harjoittelun säännöllisyys ja monipuolisuus takaavat onnistumisen. Valmentajan avulla harjoittelu sekä ruokavalio on helpompaa saada säännölliseksi. Viikoittaiset yhteydenpidot tai tapaamiset edistävät harjoittelun jatkuvuutta ja erilaiset treeniärsykkeet kehittävät kuntoa. Valmentajan kanssa harjoittelu on hauskaa ja itsensä ylittäminen palkitsee joka kerta.

MIKSI JOKAINEN TARVITSEE VALMENTAJAN?

Sinulla on tavoite, jonka saavuttamiseksi olet tehnyt suunnitelman. Voit onnistua tavoitteen saavuttamisessa itsenäisestikin, mutta moni ottaa valmentajan tueksi koska se on monella tavalla järkevämpää ja helpompaa. Sinäkin voit hyötyä valmentajasta tavoitteesi saavuttamiseksi ja kerromme tässä artikkelissa miksi!

1. ITSEKRIITTISYYS

Ihmiset ovat monesti liian ankaria itselleen. Eteenpäin vievä itsekritiikki on hyvä asia; kun esimerkiksi tekee virheen ja myöntää sen, voi miettiä mitä siitä voisi oppia ettei näin käy uudelleen.

Eteenpäin vievä kriitiikki olisi tärkeä erotella negatiivisesta itsekritiikistä. Hyvä esimerkki negatiivisesta itsekritiikistä on esimerkiksi se, että dieetillä ollessa yksi välipala on jäänyt syömättä tai on retkahdettu yhteen kahvipullaan vaikka se ei kuulu dieetin ruokavalioon. Tästä ”epäonnistumisesta” haukutaan ja soimataan itseään niin kuin koko dieetti olisi pilattu. Pahimmassa tapauksessa dieetillä olija rankaisee itseään esimerkiksi syömättömyydellä. Tässä kohtaa ammattitaitoisen valmentajan rooli tulee tärkeäksi, sillä valmentaja auttaa keskittymään olennaiseen eikä pieniin ”epäonnistumisiin” tai juttuihin, joille ei voi enää mitään.

2. SOKEUTUMINEN OMALLE TEKEMISELLE

Kun asioita tekee yksin, voi omalle tekemiselle sokeutua helposti. Tavoitteet siintävät mielessä ja koko ajan haluaisi tehdä enemmän ja kovempaa. Monesti valmentajan rooli onkin myös jarrutella, että oikeasti päästään sinne haluttuun lopputulokseen. On paljon asiakkaita, jotka ovat aloittaneet dieetin. Sitten yhtäkkiä treenataankin todella kovaa ja syödään niukasti koska tuloksia halutaan heti ja kuvitellaan, että kroppa kestää rääkin loppuun asti. Ammattitaitoinen valmentaja pitää tekemisen oikealla tasolla, jotta tavoitteet saavutetaan ja suunnitelmasta saa pidettyä kiinni. Enemmän tai vähemmän ei ole aina parempi ja erityisesti rasvanpoltossa ”mitä vähemmän ruokaa sitä enemmän rasvaa palaa” -ajattelu ei vaan toimi.

3. ITSELLEEN VALEHTELEMINEN

Itselleen valehteleminen on todella yleinen asia. Ihminen on hyvä keksimään tekosyitä sille, miksi ei tekisi jotain asiaa. Yleensä tekosyitä syntyy kun olemme oman mukavuusalueemme ulkopuolella. Kun vastaa tekemisistään vain itselle, niin on helppoa olla lähtemättä sille aamulenkille kun väsyttää tai ottaa kaverin juhlissa vähän karkkia kun ei siitä tarvitse kenellekään kertoa. Tämä muuttuu kun on valmentaja, jolle raportoidaan tekemisestä, sillä suurin osa ihmisistä haluaa pitää luvatuista asioista kiinni. Ei ole kiva tunne kertoa, ettet ole noudattanut valmentajan ohjeita kun valmentaja on nähnyt aikaa ja vaivaa sinua auttaaksesi.

4. UUDET NÄKÖKULMAT JA TAVAT TOIMIA

Monesti ihmisillä on joku tietty, juurtunut tapa tehdä asioita. Sanonta ”olemme tapojemme orja” pitää hyvin paikkansa. Omia tapoja on hyvin vaikea lähteä muuttamaan ellei joku ulkopuolinen selitä riittävän hyvin, miksi näin tehdään ja mitä sillä saavutetaan. Usein niitä omia tapoja pidetään parhaana mahdollisena eikä olla edes valmiita testaamaan mitään uutta. Hyvä valmentaja auttaa oppimaan ja oivaltamaan, ja löytää yhdessä valmennettavan kanssa parhaat tavat toimia, olivat ne sitten uusia tai vanhoja.

5. KOKONAISUUS

Kun teemme itsellemme suunnitelman, niin näemme vain suunnitelman ja tavoitteen mielessämme. Unohdamme useasti sen, että kaikki asiat vaikuttavat kaikkeen ihmisen kehossa ja sen vuoksi kokonaisuuteen on erittäin tärkeä kiinnittää huomiota.

Yleisimmin tämä asia tulee vastaan dieeteissä ja niiden toiminnassa. Kun haasteita tulee vastaan, syitä dieetin toimimattomuuteen saatetaan etsiä laaditusta suunnitelmasta vaikka vika onkin tosiasiassa joku ulkopuolinen tekijä, kuten esimerkiksi stressi kotona tai työelämässä. Näitä asioita on vaikea itse tajuta koska niihin turtuu hyvin nopeasti ja niistä tulee itselle normaaleja.

Kun asiakkailtamme kysytään valmennuksien aikana stressistä, moni vastaa heti, ettei ole stressiä. Sitten vähän ajan kuluttua, valmennuksien edetessä, stressin aiheuttajia paljastuukin useita. Hyvä valmentaja huolehtiikin, että tavoitteen lisäksi myös elämäntilanne huomioidaan, jotta valmennus etenee hyvää tahtia. On äärimmäisen tärkeää huolehtia, että myös muutkin asiat elämässä ovat balanssissa!

6. YLIANALYSOINTI / STRESSITTÖMYYS / HELPPOUS

Valmennusmatka sisältää usein erilaisia tuntemuksia, onnistumisia ja haasteitakin. Ammattitaitoinen valmentaja auttaa pitämään paketin koossa ja säätää suunnitelmaa elämäntilanteen mukaan – näin valmennettava voi keskittyä vain tekemiseen! Valmentajalta saa aina apua kun sitä tarvitsee ja valmentajan laatimia ohjeita on helppo ja mukava noudattaa!

Tässä siis muutamia syitä, miksi moni asiakkaamme ottaa valmennusta harjoittelunsa tueksi. Ota yhteys suoraan valmentajaan, joka vaikuttaa sinulle sopivimmalta ja aloita matkasi kohti hyvinvointia!

Valmentajat: Anne Korkia-aho (mieli, ravinto, muutos), Janne Kohvakka (aloittelijat, painonpudotus, elämäntapamuutokset), Mikko Piirainen (lihasmassan kasvatus, voimaharjoittelu, rasvanpoltto) , Hanna-Kaisa Haapsaari (kokonaisvaltainen hyvinvointi, elämäntapamuutokset, lajikirjo), Tiina Murdoch (äitiyslikuunta, voimaharjoittelu, toiminnallinen harjoittelu), Jarno Saarinen (Puolierot, kiinteytys, leuanveto)

Les Mills® BODYCOMBAT / BODYPUMP / SH'BAM / Peppu-vatsa / Muokkaus / Fascia Method® / ZUMBA®/ Yin Jooga / Hathajooga / Pilates / Venyttely / Sisäpyöräily / Kahvakuula

Alkaen

39€/kk

Katso vaihtoehdot

Meillä voit maksaa näilläkin