Rentoutus 45

Kehonhuolto

Rentoutuminen on kehon ja mielen tila, jossa tapahtuu kokonaisvaltaista palautumista. Rentoutuminen on myös taito, jota voi käyttää erilaisten oireiden kuten kivun hallintaan, lihasjännitysten laukaisuun, univaikeuksiin sekä stressin ja ahdistuksen lievittämiseen. Rentoutustunnilla tehdään erilaisia mieltä ja kehoa rauhoittavia harjoituksia mm. lihasten jännitys-rentoutusharjoituksia sekä mielikuvamatkoja. Pukeudu lämpimästi tälle tunnille!

Hathajooga

Kehonhuolto

Hathajooga on rauhallista, vahvistavaa ja tasapainottavaa. Mukana on dynaamisia soturisarjoja ja aurinkotervehdyksiä. Hathajooga tekee erityisen hyvää selkärangan liikkuvuudelle. Lempeät kierrot, taaksetaivutukset, eteentaivutukset ja helpot ylösalaiset asennot huoltavat kehoa. Ei edellytä aiempaa joogakokemusta, sopii kaikenikäisille- ja kuntoisille. Harjoitus muokkautuu jokaiselle sopivaksi ja asennoista tehdään variaatioita.

Yin Jooga

Kehonhuolto

Tunnilla tehdään pitkäkestoisia, 2 – 6 minuutin meditatiivisia asanoita poistaen lihasten, sidekudosten ja nivelten jännitystiloja. Yin Jooga rentouttaa rauhoittaen hermostoa ja poistaen stressiä. Ei vaadi notkeutta tai voimaa. Suurin osa tunnin asanoista tehdään lattialla joogamaton päällä.

FasciaMethod®

Kehonhuolto

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. Se soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti. Tunnin harjoitteet ovat miellyttäviä ja tavoittelevat nivelten täysiä liikeratoja hyvässä kannatuksessa. Liikkeet tehdään omaan tahtiin. Tunnilla yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille sekä liikehallintaharjoittelu. Liikkeet kehittävät olkapään ja rintarangan liikkuvuutta, lapatuki paranee, lantion liikehallinta lisääntyy sekä nilkan liikkuvuus ja jalkaterän hallinta paranee. Liikkeillä on tutkitusti positiivinen vaikutus myös kuntosali- ja voimaharjoitteluun. Joten suosittelemme tätä tuntia erityisesti saliharrastajille.

Liikkuvuus

Kehonhuolto

Tunnilla tehdään dynaamisia ja aktivoivia venytyksiä, jotka avaavat lihaskalvoja ja -kireyksiä. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat lisätä kehon liikeratoja. Ei ole rytmiin ohjattu.

Venyttely

Kehonhuolto

Rauhassa tehtävien venytyssarjojen tuloksena lihaskireys hellittää, ryhti oikenee ja lihasten suorituskyky palautuu ja vähitellen kasvaa. Suurin osa tunnin venytyksistä tehdään lattialla jumppamaton päällä.

Les Mills BODYBALANCE®

Kehonhuolto

Yhdistelmä joogaa, tai chi:ta ja pilatesta musiikkiin rytmitettynä. Tunnilla harjoitetaan voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta.

Pilates

Kehonhuolto

Liikkeet vahvistavat koko kehoa kohdistuen erityisesti keskivartalon syviin lihaksiin. Harjoittelu kehittää kehon oikeaa linjausta, tasapainoa ja ryhtiä. Tunnilla edetään rauhallisesti liikkeestä toiseen aktivoimalla kehoa monipuolisesti. Liikkeistä anneataan aina vaihtoehdot aloittelijoille ja pidempään harjoitusta tehneille.

Peppu-vatsa

Lihaskunto

Tehokas suosikki! Helpon askelluksen jälkeen siirrytään tekemään erilaisia pakara- ja reisilihaksia sekä keskivartaloa vahvistavia ja kiinteyttäviä liikkeitä musiikin rytmissä. Tunnilla käytetään välineitä sekä kehonpainoa.

Lihaskunto

Lihaskunto

Lihaskuntotunnilla tehdään perusliikkeitä ylä- ala- ja keskivartalolle käsipainoilla ja levypainolla. Tunti ei ole rytmiin ohjattu, jokainen tekee liikkeitä omaan tahtiin. Ei sisällä askellusta. Helppo tunti, jonka tehon määräät valitsemillasi painoilla.

Shape

Lihaskunto

Rytmiin ohjatulla tunnilla lämmitellään askeltamalla ja sen jälkeen tehdään ylä- ala- ja keskivartaloa vahvistavia lihaskuntoliikkeitä. Kokonaisvaltainen kiinteytystunti kehittää lihaskestävyyttä.

Kahvakuula

Lihaskunto

Tehokas ja hikinen koko kehon treeni kahvakuulalla. Monipuoliset liikkeet kehittävät lihaskuntoa, kestävyyttä, koordinaatiota sekä vartalonhallintaa. Liikkeisiin annetaan vaihtoehtoja aloittelijoille ja kauemmin treenanneille. Tunti ei sisällä askellusta.

 

Les Mills BODYPUMP®

Lihaskunto

Suosittu ja simppeli klassikko! Lihaskestävyyttä kehittävä tunti levytangoilla ja -painoilla. Tunti ei sisällä askelsarjoja.

Crosstraining

Lihaskunto

Haasta itsesi toiminnallisella crosstraining -tunnilla! Tunnilla tehdään yksinkertaisia ja tehokkaita liikkeitä, jotka kehittävät voimaa, kestävyyttä sekä aerobista ja anaerobista kuntoasi. Tunti ei sisällä askellusta. Tunti toteutetaan kuntosalin perällä monitoimitilassa.

Teho

Aerobinen

Kolme kertaa 30 sekuntia yhtä liikettä ja seuraavaan siirtyminen! Tunti kehittää nopeutta, kestävyyttä ja räjähtävyyttä sekä polttaa rasvaa. Intervallitreeni, jossa tehdään liikettä omalle keholle sopivalla tavalla, mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. Tunti ei sisällä askellusta tai rytmiin tekemistä. 

Les Mills BODYCOMBAT®

Aerobinen

Varjonyrkkeilytunti musiikin rytmiin. Tunnilla käytetään tekniikoita karatesta, taekwondosta, nyrkkeilystä, capoeirasta ja muay thaista. Ei parityöskentelyä. Kehittää aerobisen kunnon lisäksi räjähtävää voimaa, kehonhallintaa ja koordinaatiota. Tunti sopii heille, jotka nauttivat vauhdista ja itsensä haastamisesta.

Vibe

Aerobinen

Aluksi lämmitellään tanssien helppoja kuvioita kappaleittain, keskiosassa harjoitellaan pieni koreografia ja lopputunnista hiki nostetaan pintaan helpoilla syketansseilla. Täydellinen yhdistelmä uuden oppimista ja nautinnollista tanssitreeniä! Tunnilla vaihtelevat tanssilajit mm. showtanssi, commercial, latino, funk styles, street & hiphop. Avoin taso.

 

Zumba®

Aerobinen

Tehokas klassikko! Hauskaa tanssillista liikuntaa latinalaisen ja kansainvälisen tanssimusiikin tahdittamana. Syke nousee ja hiki tulee huomaamatta! Zumban jälkeen olet aina hyväntuulinen ja energinen.

Les Mills SH’BAM®

Aerobinen

Tanssi, nauti, hikoile. Tällä 45 minuutin soivat klassikot, latinorytmit ja uusimmat listahititkin. SH’BAM on täydellinen tunti irrottelulle ja ilolle! Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta.

Cycling Easy

Aerobinen

Sisäpyöräilytunti joka kehittää kestävyyttä. Tunnilla käytetään perustekniikoita. Tunti sopii kaikille, erityisesti aloittelijoille sekä kokeneille polkijoille kevyempänä harjoituksena. Toimii myös palauttavana treeninä tai lämmittelynä salitreeniin. Pyöritysnopeuksiltaan helppo tunti, mutta vastusta säätämällä mahdollisuus myös tiukempaankin treeniin. Tunnilla liikumme perus- ja vauhtikestävyysalueella.

 

Cycling Basic

Aerobinen

Keskiraskas vauhtikestävyysharjoitus, jossa on aavistuksen haastavammat harjoitusosiot kuin Easy-tunnilla. Lisähaastetta saadaan esimerkiksi vaikeammilla rytmeillä, aavistuksen nopeammilla tasamailla työssä tai pidemmillä nousuilla. Myös tällä tunnilla pärjäävät monentasoiset liikkujat.

 

Les Mills® BODYBALANCE / BODYCOMBAT / BODYSTEP/ BODYPUMP / SH'BAM / Peppu-vatsa / Shape / Crosstraining / Fascia Method® / ZUMBA®/ Yin Jooga / Hathajooga / Pilates / Venyttely / Sisäpyöräily / Kahvakuula

Alkaen

39€/kk

Katso vaihtoehdot

Meillä voit maksaa näilläkin